نمونه رای دادگاه کیفری ضرب و جرح عمدی در تهران

پرونده کلاسه ... شعبه .. دادگاه تجدیدنظر استان تهران تصمیم نهایی شماره ...

تجدیدنظر خواه آقای ... فرزند ... با وکالت ... فرزند .. به نشانی ...

گردشکار : دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی بر استعلام و مبادرت به صدور رای می نماید.

رای دادگاه

در این پرونده ... به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی نسبت به آقای .... پس از رسیدگی های اولیه در مراحل دادسرا و دادگاه بدوی در نهایت به موجب احکام صادره از شعبه محترم ... دادگاه کیفری در تهران با شماره های ... مورخ ... و ... مورخ .... به پرداخت دیه صدمات وارده به شاکی خصوصی مذکور از حیث خصوصی و نیز تحمل دو سال حبس تعزیری بخاطر جنبه عمومی قضیه محکومیت یافته است به این حکم بعدا متهم موصوف اعتراض که با دخالت ... به وکالت از او در جلسه دادرسی این مرجع شرکت و بر این اساس دادگاه با توجه به محتویات پرونده عقیده دارد نظر به اینکه اساس مواجهه طرفین از طریق مراجعه شاکی به نزد متهم جهت مطالبه طلب ادعایی خود که بعدا مورد تایید تجدیدنظر خواه هم قرار گرفته و بروز درگیری آنان در قضیه ثابت و گواهی های پزشکی قانونی مقارن با حادثه نیز متضمن مصدومیت شاکی در این خصوص می باشد. از طرفی عمده ایراد وکیل محکوم علیه نیز منصرف به بخش مجازات عمومی است.

تبلیغات متنی:     وکیل کیفری           بهترین وکیل کیفری در تهران

لذا از این جهت دادگاه ایراد و اشکالی به مبانی دادنامه تجدیدنظر خواسته وارد نداشته و اعتراض به عمل آمده را نامدلل تشخیص و رد و همچنین راجع به قسمت کیفر حبس توجها به اینکه نوع جراحات وارده در بخش شکستگی بوده که در قانون به منظور جلوگیری از تجری متهم و سایرین مجازات حبس پیش بینی کرده که دادگاه محترم نخستین نیز حداقل آن را موردحکم قرار داده است

 

بدین سان تعیین این کیفر هم در ضمن دادنامه تجدیدنظرخواسته همسو با مقررات قانونی و موازین بوده و تجدیدنظرخواهی فوق مردود النهایه با عنایت به همجواری محل کار طرفین و جوانی متهم و نیز انگیزه او در جبران خسارت شاکی مطابق اظهارات آنان قبلا اقداماتی در این باره معمول و هم در این دادگاه نیز تعقیب و مطرح شده و هم بخاطر چالش کیفر حسن که توالی فساد را تداعی و بخاطر اینکه منشأ نزاع طرفین نیز شخصی میباشد لذا دادگاه بدوا در راستای تجویز فاصله از بندهای ... و ... ماده .. قانون مجازات اسلامی و با رعایت مواد .. و ... آن قانون ضمن تقلیل مجازات حبس به نود و یک روز سپس آن را به حالت تعلیق در مدت دو سال موکول و آنگاه به استناد بند الف از ماده ... قانون آیین دادرسی کیفری دادنامه تجدیدنظر خواسته را در نهایت تایید استوار می نماید . این رای قطعی است.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد