شرایط و قوانین

شرایط و قوانین

قبول عبارت "شرایط را مطالعه کرده و مقررات را قبول می کنم" به این معنا است که وکلا، مشاوران و کاربران عادی که تمایل به عضویت در حق جو دارند قوانین ذیل را مطالعه کرده و تمام آن ها را پذیرفته اند.


وکلا و مشاوران دارای پروانه وکالت

کسانی که پروانه وکالت دارند می توانند در سایت حق جو به عنوان وکیل و مشاوره حقوقی ثبت نام کرده و به سوالات کاربران پاسخ دهند


مشاوران حقوقی

مشاوران حقوقی کسانی هستند که در زمینه حقوقی متخصص بوده و سوابق علمی زیادی داشته اما فاقد پروانه وکالت هستند، مثل اعضا هیئت علمی دانشگاه، سر دفتران، مدیران دفتر دادگاه ها، افراد بازنشسته دادگستری.

این افراد می توانند سوابق خود را برای تیم حق جو ارسال کرده و در خواست عضویت خود را مطرح نمایند.

مشاوران حقوقی نمی توانند وکالت افراد را به عهده گیرند.


قوانین حق جو

مطالب حقوقی سایت حق جو که توسط تیم حق جو تهیه شده است تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و مشاوره حقوقی تخصصی تلقی نمی شوند و جنبه مشاوره ندارند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به حقوق دان و وکیل دانست.


تمامی حقوق مربوط به این مطالب متعلق به سایت حق جو بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب سایت، بدون ذکر منبع پیگرد قانونی داشته و به گوگل گزارش می شود البته استفاده از تمام یا بخشی از مطلب صفحات حق جو با ذکر منبع و لینک مستقیم به اصل مطلب در سایت حق جو بلا مانع می باشد.


مسئولیت مطالب منتشر شده توسط هر یک از کاربران حق جو به عهده خود شخص است.


وکلا، مشاوران و موسسات حقوقی می توانند مقالات خود را در صفحه کاربریشان منتشر کنند. بهتر است حقوقی معنوی مالکیت اثر را در این مورد رعایت کنند چرا که مسئولیت عدم رعایت این حقوق با خود شخص منتشر کننده است.


وکلا و مشاوران عضو حق جو در برابر پاسخ هایی که به سوالات کاربران می دهند مسئولیت دارند.


مقالات و پاسخ های وکلا، مشاوران و موسسات حقوقی قبل از درج در سایت توسط تیم حق جو بررسی شده سپس منتشر می شوند.


حق جو می تواند برخی از مشاور های حقوقی منتشر شده در سایت را بعد از گذشت مدتی حذف نماید.


نظرات کاربران سایت درباره مشاوره حقوقی و وکالت وکلا سایت، در سایت نمایش داده می شوند.


اگر نسبت به برخی از وکلا، مشاوران و موسسات حقوقی اعتراضات متعددی در سایت حق جو درج شود، این سایت می تواند حساب کاربری وکیل، مشاور یا موسسه حقوقی مزبور را مسدود کند.


هر وکیل و مشاور حقوقی عضو حق جو فقط می تواند یک حساب کاربری داشته باشد، در غیر این صورت اگر شخص چندین حساب کاربری داشته باشد، تمامی حساب هایش توسط تیم حق جو بسته خواهد شد.


هر یک از وکلا باید حوزه قضایی و محدوده پذیرش وکالت خودشان را مشخص نمایند.


وکلا و مشاوران حقوقی باید تصویر رسمی خود را در سایت حق جو درج کرده و از درج تصویر، علامت دیگر یا تصویری که با شئونات اسلامی در تعارض است، خودداری کنند.


وکلا و مشاوران حقوقی می توانند میزان تحصیلات، سوابق و تجارب خود را در صفحه کاربری خود درج کنند. همچنین این افراد می توانند شماره تماس یا آدرس دفتر وکالت خود را برای استفاده کاربران منتشر کنند.


وکلا، مشاوران نباید در صفحه کاربری خود مطلبی منتشر کنند که با اصول اخلاقی و ارزش های اسلامی در تعارض باشد.


همچنین این افراد نباید مطلبی که محتوا تبلیغاتی داشته یا حاوی مطالب توهین آمیز نسبت به وکلا یا مشاوران دیگر است را منتشر نمایند.


در نهایت وکلا، مشاوران و موسسات حقوقی باید طبق قوانین کشور ایران در حق جو عضو شده و به کاربران آن خدمت ارائه کنند.


حق جو با تمام توان و با تکنولوژی روز سعی در حفظ اطلاعات کاربران خود دارد اما مسائلی از جمله هک، بسته شدن سایت، قطعی اتصالات و مشکلات زیر ساختی ممکن است برای سایت مشکلاتی ایجاد کنند لذا حق جو هیچ مسئولیتی در قبال نگهداری اطلاعات کاربران ندارد.


حق جو تنها محیطی را برای ارتباط مردم با وکلا و مشاوران حقوقی ایجاد کرده است و در قبال مطالب منتشر شده توسط افراد از قبیل عکس و نوشته هیچ مسئولیتی ندارد.


تمامی کاربران حق جو (وکلا، مشاوران، موسسات حقوقی، مردم) می توانند در ذیل مقالات و مطالب حق جو نظرات خود را بدون توهین، تحقیر و به کار بردن الفاظ ناشایست بنویسند. تیم حق جو تمامی نظرات را بررسی کرده و در مورد نشر یا عدم نشر آنان تصمیم می گیرد.


همچنین کاربران می توانند بدون توهین، تحقیر، استفاده از الفاظ رکیک و به دور از تمسخر در صفحات شخصی وکلا، مشاوران حقوقی و موسسات نظرات خود را درج کنند.


نشر اطلاعات خصوصی و شخصی دیگران که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد در سایت حق جو نیز ممنوع بوده و هرکس اقدام به نشر این اطلاعات کند خودش مسئول این موضوع بوده و سایت حق جو در قبال اطلاعات منتشر شده مسئولیتی ندارد.


کاربران باید بدانند که اگر خلاف قوانین مذکور عمل نمایند، تیم حق جو حساب کاربری آنان را مسدود و معلق می کند.