نمونه رای دادگاه کیفری افتراء و نقض حقوق مالک علامت تجاری در تهران

شعبه 1043 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی شهید قدوسی

تهران (1043جزایی سابق)

دادنامه

دادگستری کل استان تهران

پرونده کلاسه -------- شعبه 1043 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی شهید قدوسی تهران(1043 جزایی سابق) تصمیم نهایی شماره

شاکی:

شرکت --------- با وکالت آقای------------- به نشانی تهران – خیابان وز‌راء آقای -------- فرزند -------- به نشانی تهران خیابان وزراء

متهم:

آقای-------------- فرزند----------------- با وکالت آقای---------------------- فرزند ------به نشانی تهران --------------

اتهام:

  1. نقض حقوق مالک علامت تجاری
  2. افتراء

گردشکار: دادگاه با مطالعه مجموع اوراق پرونده و با اعلام ختم رسیدگی با استعانت از خداوند قادر و متعال به شرح ذیل اقدام به صدور رای می‌نماید.

رای دادگاه

در خصوص اتهام آقای-----------فرزند-----------، -----ساله، شغل: مدیر عامل ، تابعیت ایرانی، ساکن تهران، آزاد با معرفی کفیل مبنی بر نقض  حقوق مالک علامت تجاری---دادگاه با توجه به شکایات شاکی خصوصی و گواهینامه رسمی ثبت علامت تجاری و نظریه کارشناس رسمی دادگستری و کشف فاکتورهای فروش  و گزارش مرجع انتظامی و عکس ها و تصاویر ماخوذه که همگی حاکی از استفاده متهم از علامت مذکور است و د‌فاعیات بلا‌وجه متهم و سایر قر‌ائن و اما‌رات  موجود بزه انتسا‌بی را محرز و مسلم دانسته و مستند‌ا به ماده 61 ناظر به ماده 40قانون ثبت اختراعات و طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 نامبرده را به پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌نماید.

در راستای ماده 125 قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/92 و ماده 148 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1392 و اصلاحات بعدی علامت تجاری مورد استفاده متهم از روی کالاهای تولیدی و توفیقی امحاء اثر و کلیه تابلوهای با محتوای علامت تجاری مذکور با هر نوع پیشوند و پسوند جمع آوری شود. اما در رابطه با اتهام دیگر وی مبنی بر افتراء دادگاه صرفنظر از اینکه نحوه حضور شاکی و مرجع انتظامی به گونه‌ای بوده

تبلیغات متنی:             وکیل پایه یک دادگستری               وکیل               مشاوره حقوقی

که تحریک آمیز بوده است، متهم در مقام انتساب عمل مجرمانه نبوده، بلکه مطلب گفته شده صرفا از روی ناراحتی و فشار روحی بوده است. فلذ‌ا به لحاظ عدم احراز عنصر معنوی جرم و مستنداَ به ماده 4 قانون آئین دادرسی کیفری با رعایت اصل برائت، رای بر برائت وی در خصوص صادر و اعلام می‌نماید. رای صادره حضوری بوده و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

رئیس شعبه 1043دادگاه کیفری دو تهران – محبوب افراسیاب

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد