نمونه رای دادگاه مسئولیت سازنده و مالک در قبال عیوب ساختمان در کرمانشاه

مسائل مطرح شده در این رای :

1.مسؤولیت سازنده و مالک ساختمان در قبال عیوب ناشی از ساخت

2.تفاوت مسؤولیت مدنی سازنده ساختمان با خیار عیب

رای دادگاه

در مورد اعتراض آقای ... با وکالت آقای ... به طرفیت آقایان ... و ... نسبت به دادنامه شماره ... مورخ ... پرونده کلاسه ... شعبه .. شورای حل اختلاف کرمانشاه .

نظر به اینکه حسب نظریه هیئت سه نفره کارشناسی علت بروز خسارات مورد ادعا نقص موجود در نصب لوله دودکش پکیج ها می باشد و در نصب لوله های مذکور اصول فنی و مهندسی رعایت نشده است و به موجب ماده ... قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ... کلیه مراجع و مجریان و مالکان و صاحبان کار و کارفرمایان ساختمان مکلفند مقررات ملی ساختمان را رعایت نمایند و عدم رعایت این مقررات تخلف بوده و موجب مسئولیت هر یک از افراد فوق می باشد و این ضمان و مسؤولیت مشمول مرور زمان نشده و طرح دعوا بر اساس آن مستلزم فوریت امر نیست

تبلیغات متنی:      وکیل ملکی       مشاوره حقوقی       مشاوره حقوقی حضوری

و مبنای این مسؤولیت مقررات آمره قانونی است که با مبانی خیار عیب موضوع مواد ... به بعد قانون مدنی متفاوت است و نظر به اینکه تجدیدنطرخواه مالک و سازنده بنا بوده ؛ بنابراین ایرادات مطرح شده توسط وکیل محترم وی که مبتنی بر خیار عیب مبیع است با توجه به مقرره فوق قابل پذیرش نیست . دادگاه مستندا به ماده .. قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ... با رد اعتراض معترض ؛ رای تجدیدنظر خواسته را عینا تایید مینماید. رای قطعی است .

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد