نمونه رای دادگاه حقوقی مطالبه وجه بابت قرارداد در اصفهان

خواهان : آقای ... فرزند ... با وکالت آقای .. فرزند ... و آقای ... به نشانی ...

خوانده : آقای .. فرزند ... به نشانی ..

خواسته : مطالبه وجه بابت قرارداد

گردشکار: دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای مینماید :

 

رای دادگاه

 

در خصوص دادخواست ... با اعلام استعفای بعدی از سمت وکالت و ... به وکالت از ... به طرفیت ... فرزند .. به خواسته محکومیت به پرداخت مبلغ  .. ریال به استناد نظریه کارشناس رسمی تامین دلیل به کلاسه ... شعبه 28 شورای حل اختلاف کاشان بابت کارکرد قراردادی و عملیات حفاری مطابق با قرارداد پیوست به انضمام خسارات دادرسی و خسارت تاخیر تادیه (2خواسته ی آخر در جلسه ی اول دادرسی مطرح شده است) با این توضیح که وکلای خواهان اظهار می دارند موکل طی قراردادی با خوانده در راستای اجرای پروژه ی شبکه جمع آوری فاضلاب اقدام به عملیات حفاری می نماید. پس از اتمام پروژه خوانده به تعهدات خود عمل نمی نماید و موضوع از طریق حل شورای اختلاف با نظریه کارشناس رسمی تامین دلیل می گردد

 

تبلیغات متنی:      وصول مطالبات            وکیل پایه یک دادگستری        مشاوره حقوقی حضوری         مشاوره حقوقی

 

که کارشناس مبلغ کل کارکرد را ... ریال برآورد می نماید. خوانده با وصف ابلاغ قانونی در جلسه مقرر حضور نیافته و لایحه ای ارسال نکرده اند دادگاه با بررسی و ملاحظه تصویر مصدق قرارداد مورخ .. فی مابین طرفین پرونده و نظریه ی کارشناس رسمی رشته راه و ساختمان مجموعا دعوی خواهان را وارد دانسته و به استناد مواد ... و ... قانون آیین دادرسی مدنی و مواد ... و ... قانون مدنی که مقرر میدارد هرگاه کسی بر حسب امر دیگری اقدامیه عملی نماید که عرفا برای آن محل اجرتی بوده و یا آن شخص عادتا مهیای آن عمل باشد عامل مستحق اجرت عمل خود خواهد بود .

 

حکم به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ .. ریال بابت اصل خواسته و پرداخت خسارت دادرسی وفق تعرفه قانونی و خسارت تاخیر تادیه از تاریخ تقدیم دادخواست ... تا زمان پرداخت وفق نرخ تورم اعلامی در حق خواهان صادر و اعلام می دارد. با توجه به پذیرش دادخواست اعسار خواهان وی مکلف به پرداخت هزینه دادرسی در مرحله اجرا می باشد. رای صادره عیابی ظرف مدت بیست روز قابل واخواهی و سپس ظرف بیست روز پس از انتضای مهلت واخواهی قابل تجدیدنظر در دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان می باشد .

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد