نمونه رای دادگاه حقوقی رفع ممانعت از حق آب در کرمانشاه

شعبه 15 دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه

بسمه تعالی – به تاریخ فوق در وقت فوق العاده پرونده کلاسه فوق در این مرجع به نظر رسی؛ هیات دادگاه پس از مطالعه مفاد پرونده و پس از مشورت، با عنایت به اوراق پرونده پایان رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می نماید.

رأی دادگاه

در مورد تجدید نظر خواهی آقای م. با وکالت آقای ن. به طرفیت آقای س.الف. نسبت به دادنامه شماره .....95099784 مورخ 10/7/95 شعبه اول دادگاه حقوقی شهرستان صحنه که به موجب آن حکم به رفع ممانعت از حق به تجدیدنظر خوانده به میزان ذکر شده از جوب معروف به ح. به استناد مواد 198 و 161 ق.آ.د.م صادر شده است.

 

تبلیغات متنی:           ممانعت از حق                وکیل ملکی                    خلع ید                    تخلیه ید

 

نظر به اینکه سابقه انتفاع تجدیدنظر خوانده از حقانه مورد اختلاف از تاریخ 10/1/94 برای حداقل یک فصل قبل آبیاری حسب مبایعه نامه عادی پیوست پرونده و نیز اظهارات گواهان محرز و مسلم بوده و همین برای احراز سبق تصرف وی حسب مواد 161 و 174 ق.آ.د.م کافی است و اگر تجدیدنظر خواه اکنون به اصل حقابه ایراد داشته و مدعی است که اساسا تجدیدنظر خوانده حقابه ای ندارد، نمی تواند راسا و بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی از تصرف و انتفاع تجدیدنظر خوانده جلوگیری نماید و با توجه به اینکه در لایحه تجدیدنظر خواهی نیز تجدیدنظر خواه همین ادعای خود را مطرح کرده و بیانگر ممانعت وی می باشد و در دعوای ممانعت از حق به عنوان یکی از مصادیق دعاوی تصرف به این ادعای مالکانه توجه نمی شود بلکه صرف سبق تصرف و لحوق ممانعت از حق و بدون مجوز بودن این ممانعت ملاک و معیار صدور حکم است. بنابراین رأی تجدید نظر خواسته با احراز ارکان دعوای رفه ممانعت و با رعایت موازین قانونی صادر شده و از سوی تجدیدنظر خواه ایراد موثری که نقض دادنامه را ایجاب نماید به آن وارد نشده و دفاعیات اعلام شده همان اظهاراتی است که در مرحله بدوی مطرح گردیده و در مورد آنها رسیدگی شده است و در دادخواست تجدیدنظر خواهی نیز دلیل موجه دیگری که مخدوش بودن رأی تجدیدنظر خواسته را اثبات نماید، ارائه نشده است؛ این دادگاه نیز با رد تجدیدنظر خواهی تجدیدنظر خواه، مستندا به مواد 174، 358 قانون آیین دادرسی مدنی رأی تجدیدنظر خواسته را عینا تایید می نماید. رأی قطعی است.

رئیس دادگاه – م.ح.ک.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد