نمونه رای دادگاه حقوقی رد اعتراض به تقسیط محکوم به در کردستان

شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان

پرونده کلاسه .....95099887 شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تصمیم نهایی شماره .....95099787

مرجع رسیدگی: شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان

هیات شعبه: آقایان ر.ر. و ح. مستشار دادگاه

تجدیدنظرخواه: آقای ک.الف. فرزند م. به نشانی ...

تجدیدنظرخوانده: آقای ک.م. فرزند م.س. به نشانی شهرستان بیجار، تازه آباد ...

تجدیدنظرخواسته: دادنامه شماره .....950997 مورخ 31/6/95 شعبه دوم دادگاه حقوقی بیجار شماره پرونده ...950

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این شعبه و ثبت آن اینک در وقت فوق العاده شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تشکیل است. پس از بررسی اوراق پرونده و مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر رای صادر می نماید.

رای دادگاه

تجدیدنظرخواهی آقای م.الف. از دادنامه شماره .....95099787 مورخ 31/6/95 در پرونده ...950 شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی شهرستان بیجار دایر بر صدور حکم بر تقسیط محکوم به موضوع دادنامه شماره .....94099787 مورخ ... در پرونده 13/11/94 آن دادگاه( به این کیفیت که بابت محکوم به، به میزان هفتاد میلیون ریال و خسارت دادرسی و تاخیر تادیه محکوم علیه آقای ک.م. ماهیانه مبلغ سه میلیون ریال تا استهلاک کانل محکوم به، به محکوم له آقای م.الف. بپردازد) به علت توانایی تجدیدنظرخوانده آقای ک.م. جهت پرداخت یکجای محکوم به وارد نمی باشد. زیرا:

اولا: شهود تجدیدنظرخوانده بر عدم توانایی ایشان به پرداخت یکجای محکوم به شهادت داده اند و مطابق ماده 241 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379 مقررات تشخیص ارزش گواهی گواه و تاثیر آن با دادگاه می باشد.

ثانیا: تجدیدنظرخواه دلیلی دایر بر ادعای خود مبنی بر توانایی تجدیدنظرخوانده به پرداخت یکجای محکوم به، به دادگاه ارائه ننموده است.

ثالثا: صدور حکم بر تقسیط محکوم به مانع از آن نیست که هر زمان محکوم له مالی از محکوم علیه پیدا کند بتواند محکوم به را از آن وصول نماید.

بنابراین نظر به اینکه حسب محتویات پرونده دادنامه معترض عنه بر اساس مستندات و دلایل موجود در پرونده و مطابق موازین قانونی صادر گردیده است و از حیث اصول و تشریفات دادرسی نیز اشکالی بر آن مترتب نیست

 

تبلیغات متنی:          وکیل               اعسار                 انواع اعسار             شرایط اعسار

 

و در این مرحله از دادرسی دلیل موجه و موثری که موجبات نقض و بی اعتباری آن را فراهم اورد ارائه نشده است و درخواست تجدیدنظرخواهی با هیچ یک از جهات مندرج در بندهای ذیل ماده آیین 348 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379 مطابقت ندارد. لذا دادگاه با توجه به مراتب فوق و با استناد به مواد 241 و 358 قانون مذکور ضمن رد تجدیدنظرخواهی مطروحه و با افزایش مبلغ اقساط به میزان ماهیانه هفت میلیون ریال، دادنامه تجدیدنظرخواسته را با اصلاح به عمل آمده تایید و استوار می نماید. رای صادره قطعی می باشد.

رئیس دادگاه – ع.ر.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد