نمونه رای دادگاه حقوقی رد اعتراض به بطلان دعوی اعسار از پرداخت هزینه دادرسی در کردستان

شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان

پرونده کلاسه .....95099887 شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تصمیم نهایی شماره .....95099787

مرجع رسیدگی: شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان

هیات شعبه: آقایان ر.ر. و ح. مستشار دادگاه

تجدید نظر خواه: آقای م.ق. فرزند الف. به نشانی کردستان، سنندج ...

تجدید نظر خواندگان: 1- آقای الف.ق. فرزند ک. به نشانی کردستان، سنندج، خیابان ششم ... 2- آقای س.ر. فرزند ص. 3- آقای س.ر. فرزند ص. همگی به نشانی کردستان، سنندج، اول فردوسی ... 4- شرکت بازرگانی الف. به نشانی کردستان، سنندج، خیابان پاسداران ...

تجدید نظر خواسته: دادنامه شماره .....95099787 مورخ 8/4/95 شعبه چهارم دادگاه حقوقی سنندج شماره پرونده ...950

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این شعبه و ثبت آن اینک در وقت فوق العاده شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تشکیل است پس از بررسی اوراق پرونده و مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر رأی صادر می نماید.

 

تبلیغات متنی:          شرایط اعسار                مشاوره حقوقی                     وکیل پایه یک دادگستری

 

رأی دادگاه

تجدید نظر خواهی آقای م.ق. به طرفیت آقایان 1- الف.ق. 2- س.ر. 3- س.ر. 4- شرکت بازرگانی الف. از دادنامه شماره .....95099787105 مورخ 8/4/95 صادر شده از شعبه چهارم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سنندج که متضمن رد دعوای مشارالیه است در دعوای اعسار از هزینه دادرسی، وارد به نظر نمی رسد؛ چرا که:

اولا- شهادت نامه ای که تجدید نظر خواه پیوست دادخواست خود نموده شرایط مندرج در ماده ی 506 از قانون آیین دادرسی مدنی مبنی بر اینکه در شهادت نامه می بایست شهود شغل و ممر اعاشه مدعی اعسار و عدم تمکن مالی او برای تأدیه هزینه دادرسی با تعیین مبلغ تصریح شود.

ضمن اینکه منشاء اطلاع هم باید ذکر گردد. در حالیکه در این استشهادیه هم منشاء اطلاعات و هم مبلغ و هم وسیله امرار معاش تجدید نظر خواه ذکر شده است.

ثانیا- با توجه به تصریح ماده ی 507 از این قانون تجدید نظر خواه می بایست شهود خود را که نصاب آن دو نفر بوده است، در جلسه دادرسی حاضر نمایند، حال آنکه ایشان یک نفر به عنوان شاهد معرفی کرده( که اظهارت مشارالیه در جلسه مورخ 9/3/95 دادگاه محترم بدوی استماع گردیده است) هر چند شهادت ایشان هم واجد موارد مطرح شده در مواد مارالذکر نبوده است

 

 

 

از طرفی تجدید نظر خواه هم دلیلی که موجبات نقض دادنامه را فراهم نماید ارائه ننموده است و رأی دادگاه محترم بدوی هم براساس مستندات ومحتویات پرونده صادر و از حیث مبانی استدلال و رعایت اصول دادرسی هم مخدوش نمی باشد. لهذا مستندا به ماده ی 358 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن رد تجدید نظر خواهی دادنامه تجدید نظر خواسته را تایید و استوار می نماید. رأی صادره قطعی است.

رئیس دادگاه – ع.ر.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد