نمونه رای دادگاه حقوقی رد اعتراض به اعسار از پرداخت هزینه دادرسی در کردستان

شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان

پرونده کلاسه .....95099887 شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تصمیم نهایی شماره ...950

مرجع رسیدگی: شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان

هیات شعبه: آقایان ر.ر. و ح. مستشار دادگاه

تجدید نظر خواه: آقای الف. فرزند م. به نشانی کردستان، سنندج ...

تجدید نظر خوانده: آقای م.پ. فرزند ع. به نشانی کردستان، سنندج، خیابان طالقانی ...

تجدید نظر خواسته: دادنامه شماره .....95099787 مورخ 20/9/95 شعبه پنجم دادگاه حقوقی سنندج شماره پرونده ...950

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این شعبه و ثبت آن اینک در وقت فوق العاده شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تشکیل است پس از بررسی اوراق پرونده و مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر رأی صادر می نماید.

رأی دادگاه

علت تجدید نظر خواهی آقای الف. از دادنامه شماره .....95099787 مورخ 20/9/95 در پرونده ...950 شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سنندج دایر بر صدور حکم بر اعسار تجدید نظر خوانده آقای م.پ. از پرداخت هزینه دادرسی مرحله بدوی آن دادگاه این است که:

اولا- بایستی با توجه به عدم حضور ایشان حکم دادگاه بدوی غیابی باشد.

ثانیا- تجدید نظر خواه از لحاظ مالی متمکن می باشد و توانایی پرداخت هزینه دادرسی را دارد.

 

تبلیغات متنی:       اعسار هزینه دادرسی             شهود اعسار

 

تجدید نظر خواهی تجدید نظر خواه به علل زیر وارد نمی باشد زیرا:

اولا- مطابق ماده 507 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379 حکم دادگاه بدوی در هر حال حضوری است و غیابی نیست.

ثانیا- تجدید نظر خواه در لایحه پیوست دادخواست تجدید نظر خواهی صرفا ادعای ملائت تجدید نظر خواه را مطرح نموده است و دلیلی دال بر اثبات ادعای خود به این دادگاه ارئه ننموده است.

ثالثا- مستند ادعای تجدید نظر خوانده جهت اثبات ادعای اعسار وی شهادت شهود می باشد، و شهود تعرفه شده تجدید نظر خوانده در مرحله بدوی بر عدم توانایی نامبرده به پرداخت هزینه دادرسی شهادت داده اند و مطابق ماده 241 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379: تشخیص ارزش گواهی گواه و تاثیر آن با دادگاه می باشد.

بنابراین نظر به اینکه حسب محتویات پرونده دادنامه معترض عنه براساس مستندات و دلایل موجود در پرونده و مطابق موازین قانونی صادر گردیده است و از حیث اصول و تشریفات دادرسی نیز اشکال بر آن مترتب نیست و در این مرحله از دادرسی دلیل موجه و موثری که موجبات نقض و بی اعتباری آن را فراهم آورد ارائه نشده است و درخواست تجدید نظر خواهی با هیچ یک از جهات مندرج در بند های ذیل ماده 348 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379 مطابقت ندارد، لذا دادگاه با توجه به مراتب فوق و با استناد به ماده 358 قانون مذکور ضمن رد تجدید نظر خواهی مطروحه، دادنامه تجدید نظر خواسته را عینا تایید و استوار می نماید. رأی صادره قطعی می باشد.

رئیس دادگاه – ع.ر.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد