نمونه رای دادگاه حقوقی دادخواست در دیوان عدالت اداری به لحاظ عدم رعایت مقررات و موازین در خصوص کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری

شعبه سوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

شماره دادنامه: ...3 تاریخ رسیدگی: 4/8/95 کلاسه پرونده: ...950

مرجع رسیدگی: شعبه سوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

تجدیدنظر خواه: آقای ... با وکالت ک.م.

تجدیدنظر خوانده: شهرداری...( کمیسیون ماده صد شهرداری)

موضوع: تجدیدنظر خواسته: دادنامه شماره ...2 مورخه 3/11/94 صادره از شعبه 22

گردشکار: شاکی دادخواستی بطرفیت خوانده و بخواسته فوق الذکر به دیوان عدالت اداری تقدیم که پس از ثبت به کلاسه عمومی شماره ... به این شعبه ارجاع گردید. جلسه شعبه سوم تجدیدنظر به تصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل و پرونده تحت نظر میباشد. خواسته و شکایت تجدیدنظر خواه اجمالاً اینست که دادنامه صادره در چارچوب مقررات و موازین صادر نگردیده است تقاضای رسیدگی نموده است نتیجتا ختم رسیدگی اعلام و به شرح آتی انشا رأی می نماید.

رأی شعبه سوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

با بررسی اوراق و محتویات پرونده نظر به اینکه یکی از وظایف و تکالیف هیئت ها و کمیسیونهای مستقر در مراجع اداری بعنوان مراجع شبه قضایی رسیدگی به دلایل و مدارک و مستندات ابرازی طرفین و عنداللزوم بررسی مدارک با حضور شاکی و استماع اظهارات وی می باشد که در صورت عدم رعایت مقررات و ضوابط حاکم بر موضوع بلحاظ نقض و تخلف از قواعد آمره به عنوان تخطی از مقررات قانونی تصمیمات و آراء متخذه مراجع مذکور با شکایت شاکی و ذینفع و متضرر در دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع نظارت قضایی بر اعمال و رفتار مراجع اداری مستندا به اصل 173 قانون اسلامی جمهوری اسلامی ایران قابل رسیدگی و نقض خواهد بود.

 

تبلیغات متنی:       وکیل پایه یک دادگستری        مشاوره حقوقی              مشاوره حقوقی تلفنی

 

علیهذا با عنایت به موارد مذکور نظر به اینکه تعیین جریمه تخلفات ساختمانی از سوی کمیسیون تجدیدنظر ماده صد شهرداری سنندج باید به تاریخ وقوع تخلف باشد در صورت تخلف از مقررات حاکم بر موضوع از جمله رای شماره 25/2/78 - .. و 2/4/87 - ..هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که مبین تعیین جریمه به تاریخ وقوع تخلف می باشد بلحاظ تخلف از مقررات قانونی و نقض قوانین رای معترض عنه با شکایت شاکی قابل نقض در دیوان عدالت اداری خواهد بود علیهذا چون شاکی به موجب فیش های ارائه شده در ضمیمه دادخواست خود اعلام داشته است که قبلا وجوهی بابت تخلفات در سال 91 به شهرداری پرداخت ننموده است که در صورت اثبات ادعای مطروحه بلحاظ عدم انطباق تاریخ محاسبه جریمه با تاریخ تخلف رای معترض عنه مخدوش خواهد بود لذا چون رای معترض عنه بیانگر بررسی دلایل و مدارک ابرازی شاکی نمی باشد با این وصف دادنامه تجدیدنظر خواسته اصلداری از شعبه بدوی در رد شکایت شاکی و تایید رای کمیسیون ماده صد مربوطه در چارچوب مقررات قانونی حاکم به موضوع نبوده است لذا با پذیرش تقاضای تجدیدنظر خواهی تجدیدنظر خواه و نقض دادنامه تجدیدنظر خواهان حکم به ورود شکایت شاکی و الزام به طرح مجدد پرونده در کمیسیون ماده صد مربوطه با رعایت مفاد این دادنامه مستنداً به مواد 10 و 11 و 63و71 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صادر و اعلام میگردد رای صادره قطعی است.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد