نمونه رای دادگاه حقوقی حق الوکاله وکیل در کردستان

مرجع رسیدگی : شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان

هیات شعبه : آقایان ر.ر. و ح. مستشار دادگاه

تجدیدنظر خواه : آقای م.ر. فرزند ح. با وکالت آقای ن.الف. فرزند الف. به نشانی بوکان، بلوار کردستان ...

تجدیدنظر خوانده : آقای ب.خ. فرزند م. با وکالت آقای ع.ر.ش. فرزند م. به نشانی سقز، خیابان امام ...

تجدید نظر خواسته: دادنامه شماره .....95099787 مورخ 22/3/95 شعبه سوم دادگاه حقوقی سقز شماره پرونده ...930

گردشکار: پس از ارجاع به این شعبه و ثبت آن اینک در وقت فوق العاده شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان ... تشکیل است پس از بررسی اوراق پرونده و مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر رای صادر می نماید.

رای دادگاه

تجدیدنظر خواهی آقای ن.الف. با وکالت از آقای م.ر. از آن قسمت از دادنامه شماره .....95099787 مورخ 22/3/1395 در پرونده ...930 شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سقز دایر بر صدور حکم بر محکومیت تجدیدنظر خواه به پرداخت  مبلغ سی و هشت میلیون ریال حق الوکاله وکیل در پرونده ...920 آن دادگاه در حق تجدیدنظر خوانده آقای ب.خ. به علت مازاد بر تعرفه بودن حق الوکاله درخواستی وارد نمی باشد.

زیرا خواسته تجدیدنظر خواه در پرونده استنادی کلاسه ...920 شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سقز مطالبه وجه یک فقره چک به شماره سریال ...914 مورخ 28/12/1391 عهده بانک ملی ایران شعبه ... به مبلغ یک میلیارد ریال می باشد. مطابق ماده 19 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 5/12/1333 با اصلاحات بعدی و مواد 3و4 آیین نامه تعرفه حق الوکاله حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری و وکلای موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 27/4/1385 ریاست محترم قوه قضاییه برای دعاوی مالی که خواسته آن تا مبلغ یک میلیارد ریال است حق الوکاله وکیل مبلغ چهل و دو میلیون ریال برای هر دو مرحله بدوی و تجدیدنظر می باشد و مبلغ پرداختی تجدیدنظر خواه به وکیل در پرونده استنادی سی و هشت میلیون ریال و کمتر از تعرفه قانونی بوده است و اعتراض به میزان حق الوکاله موجه نمی باشدو مردود است.

بنابراین نظر به اینکه حسب محتویات پرونده دادنامه معترض عنه بر اساس مستندات و دلایل موجود در پرونده و مطابق موازین قانونی صادر گردیده است و از حیث اصول و تشریفات دادرسی نیز اشکالی بر آن مترتب نیست و در این مرحله از دادرسی دلیل موجه و موثری که موجبات نقض و بی اعتباری آن را فراهم آوردارائه نشده است و درخواست تجدیدنظرخواهی با هیج یک از جهات مندرج در بندهای ذیل ماده 348 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379 مطابقت ندارد. لذا دادگاه با توجه به مراتب فوق و با استناد به ماده 358 قانون مذکور ضمن رد تجدیدنظرخواهی مطروحه، دادنامه تجدیدنظر خواسته را عینا تایید و استوار می نماید.

رای صادره قطعی می باشد.

رئیس دادگاه – ر.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد