نمونه رای دادگاه حقوقی تقسیم منافع مهایات در کرمانشاه

شعبه 15 دادگاه عمومی حقوقی شهرستان کرمانشاه

خواهان: آقای د. و س.

خواندگان: 1- خانم ش. 2- آقای م.

خواسته: تقسیم منافع – مهایات

رأی دادگاه

در مورد دعوای آقایان د. و س. به طرفیت خانم ش. و آقای م. به خواسته تقسیم یک واحد آپارتمان خدماتی از حیث منافع با جلب نظر کارشناس و دستور موقت مبنی بر عدم انجام عملیات و خدمات.

نظر به اینکه اولا: مالکیت مشاعی طرفین بر منافع ملک یاد شده به آدرس پارکینگ شهرداری، ... حسب قرارداد های عادی پیوست پرونده و نیز دادنامه شماره ..3 – 14/6/1389 این مرجع به طور مساوی محرز است و حسب مقررات راجع به روابط موجر و مستاجر این اسناد عادی به عنوان دلیل مالکیت بر منافع مال غیر منقول قابل پذیرش بوده و استثنایی است بر مواد 22 و 47 و 48 قانون ثبت اسناد و املاک.

 

تبلیغات متنی:         وکیل ملکی                  وکیل املاک                وکیل متخصص املاک

 

نظر به اینکه کارشناس منتخب دادگاه به شرح نظریه تقدیمی سهم خواهان ها( خواندگان) را به تفکیک تعیین کرده به نحوی که قسمت هایی که با شماره یک مشخص شده اند در سهم خواهان ها و قسمت هایی که با شماره دو مشخص شده اند در سهم خواندگان و قسمت شماره سه مشاعی بین طرفین است و نظر به اینکه طرفین به این نظریه ایراد و اعتراضی نداشته و به طور ضمنی آن را قبول کرده اند. نظر به اینکه تقسیم منافع با عنوان مهایات از مبانی شرعی و قانونی برخوردار است بنابراین مستناد از مواد 684 و 869 و 870 و 589 قانون مدنی دادگاه دعوای خواهان ها را ثابت تشخیص و حکم به تقسیم منافع ملک یاد شده به تفصیل نظریه کارشناسی پیوست پرونده بین طرفین صادر و اعلام می دارد.. در مورد درخواست دستور با توجه به عدم احراز فوریت امر دادگاه قرار رد آن را صادر و اعلام می دارد. رأی ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه تجدید نظر استان می باشد.

رئیس شعبه پانزدهم دادگاه عمومی حقوقی کرمانشاه – ج.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد