نمونه رای دادگاه حقوقی تسلیم و تحویل مال غیر منقول در کرمانشاه

شعبه 15 دادگاه عمومی حقوقی شهرستان کرمانشاه

پرونده کلاسه .....93099883 شعبه 15 دادگاه عمومی حقوقی شهرستان کرمانشاه دادنامه شماره .....93099783

خواهان ها: 1- خانم ک.ی. 2- خانم ز.ی. با وکالت آقای ک.س. فرزند الف. به نشانی کرمانشاه، دبیر اعظم روبه روی بانک ...

خوانده: اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به نشانی کرمانشاه

خواسته: تسلیم مبیع( تحویل مورد معامله) مالی غیر منقول

رأی دادگاه

در مورد دعوای آقای ک.س. به وکالت از بانوان ک.ی. فرزند ش. و ز.ی. فرزند ش. به طرفیت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به خواسته صدور حکم به محکومیت خوانده به واگذاری و تحویل دو هزار متر مربع زمین به عنوان حد نصاب مالکانه اراضی تملک شده در پلاک ..3 عمادیه حومه بخش یک کرمانشاه مقوم به مبلغ 51000000 ریال.

 

تبلیغات متنی:          وکیل ملکی        مشاوره حقوقی ملکی         وکیل املاک

 

با این توضیح که خواهان ها مدعی اند به موجب گواهی وراثت شماره .. مورخ 3/2/1365 پرونده کلاسه ..16 شعبه پنجم دادگاه صلح باختران وارث مرحوم ش. با شماره شناسنامه ... می باشند که در تاریخ 10/11/1364 فوت شده است. مورث آنها به موجب سند رسمی ...84 مورخ 10/3/1350 دفتر اسناد رسمی شماره 6 کرمانشاه مالک 150 سهم زمین آبی و 706 سهم زمین دیمی مجموعا 856 سهم زمین از اراضی پلاک ثبتی ..3 اصلی واقع در بخش یک حومه کرمانشاه روستای ... بوده که اداره کل زمین شهری کرمانشاه که خوانده قائم مقام آن است در اجرای تبصره 2 ماده 9 قانون اراضی شهری مصوب سال 1360 کل اراضی دائر سهم مورث آنها را تملک کرده و حد  نصاب قانونی آنها را پرداخت نکرده و تقاضای رسیدگی و صدور حکم به شرح ستون خواسته را دارند.

نظر به اینکه شرط اولیه واگذاری به عنوان معوض و حد نصاب قانونی به خواهان ها توسط خوانده با جمع سایر شرایط قانونی، تملک اراضی دائر آنها می باشد و به موجب سند رسمی شماره ...89 مورخ 10/2/1364 دفتر اسناد رسمی شماره 23 کرمانشاه که در پی اخطار رفع نقص توسط وکیل خواهان ها ارائه شده و براساس آن مدعی اند که خوانده زمین آنها را تملک کرده است، نامی از مورث خواهان ها مرحوم ش. مشاهده نمی شود

 

و نظر به اینکه به موجب ماده 70 قانون ثبت اسناد و املاک تمام مفاد و مندرجات این سند معتبر بوده و به موجب مواد 71 و 72 همان قانون نسبت به طرفین معامله و قائم مقامی قانونی آنها و اشخاص ثالث دارای اعتبار کامل بوده و رسمیت دارد و حسب ماده 73 همان قانون نادیده گرفتن مفاد سند رسمی ثبت شده مجاز نمی باشد و ادعای اینکه نام ش.ی. که در متن سند یاد شده به آن تصریح شده همان ش. مورث خواهان هاست مخالف مندرجات سند رسمی بوده و تا زمانی که مفاد سند رسمی از مجاری قانونی تصحیح نشده است مشموع نمی باشد و با این کیفیت دعوای خواهان ها نیز قابلیت استماع را ندارد. بنابراین دادگاه مستندا به ماده 2 قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوای خواهان ها را صادر و اعلام می دارد. رأی ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اجراست.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد