نمونه رای دادگاه حقوقی الزام به تحویل ملک و مورد معامله در کردستان

شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان

پرونده کلاسه .....94099887 شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تصمیم نهایی شماره .....950997

مرجع رسیدگی: شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان

هیات شعبه: آقایان ر. رئیس و چ. مستشار دادگاه

تجدید نظرخواه: آقای ب.ر. فرزند الف. به نشانی استان کردستان، شهرستان سنندج

تجدید نظرخوانده: بنیاد مسکن شهرستان سنندج به نشانی استان کردستان، شهرستان سنندج

تجدید نظر خواسته: دادنامه شماره .....9409787 مورخ 20/12/94 شعبه دوم دادگاه حقوقی سنندج شماره پرونده ...940

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این شعبه و ثبت آن اینک در وقت فوق العاده شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تشکیل است پس از بررسی اوراق پرونده و مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر رٱی صادر می نماید.

رأی دادگاه

تجدید نظر خواهی آقای ب.ر. از دادنامه شماره .....94099787103 مورخ 20/12/94 در پرونده ...940 شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سنندج دایر بر صدور قرار رد دعوی تجدیدنظر خواه به طرفیت تجدید نظرخوانده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سنندج به خواسته الزام به تحویل ملک معوض واقع در روستای قار از توابع سنندج و مطالبه خسارات دادرسی به جرم جزمی نبودن دعوی وارد نمی باشد. زیرا:

اولا: مدارک تقدیمی تجدید نظر خواه پیوست دادخواست تجدیدنظر خواهی دلالتی بر تصرف و یا تجاوز به ملک نامبرده توسط تجدیدنظر خوانده ندارد.

ثانیا: اقدامات صورت گرفته تجدیدنظر خوانده بر فرض مطابقت با ملک تجدیدنظر خواه پس از انجام کارشناسی صرفا در مرحله طرح بوده و اقدامات مقدماتی می باشد.

ثالثا: به استناد ماده واحده قانون تعیین تکلیف وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها مصوب سال 1367 و همچنین ماده واحده قانون اصلاح تبصره یک همان قانون مصوب سال 1380 اگر طرح مصوبی تا پنج سال از تاریخ تصویب به مرحله اجرا در نیاید، مالک از تمام حقوق مالکانه خود برخوردار خواهد بود و چنانچه طرح مورد مطالعه نیز به مرحله تصویب درآید، بعد از گذشت پنج سال مالک می تواند در صورت اجرا مطالبه قیمت عادلانه روز را بنماید و در صورت عدم اجرای طرح از تمام حقوق مالکانه برخوردار خواهد بود.

بنابراین نظر به اینکه حسب محتویات پرونده دادنامه معترض عنه بر اساس مستندات و دلایل موجود در پرونده و مطابق موازین قانونی صادر گردیده است و از حیث اصول و تشریفات دادرسی نیز اشکالی بر آن مترتب نیست و در این مرحله از دادرسی دلیل موجه و موثری که موجبات نقض و بی اعتباری آن را فراهم آورد ارائه نشده است و درخواست تجدیدنظر خواهی با هیچ یک از جهات مندرج در بندهای ذیل ماده 348 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379 مطابقت ندارد،  لذا دادگاه با توجه به مراتب فوق و با استناد به ماده 353 قانون مذکور ضمن رد تجدیدنظر خواهی مطروحه، دادنامه تجدیدنظر خواسته را عینٱ تٱیید و استوار می نماید.

رای صادره قطعی م

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد