نمونه رای دادگاه حقوقی اعتراض ثالث ملکی در کردستان

شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان

دادگستری کل استان کردستان

پرونده کلاسه .....95099887 شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تصمیم نهایی شماره ...

مرجع رسیدگی: شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان

هیات شعبه: آقایان ر.رئیس و چ. مستشار دادگاه

خواهان اعتراض ثالث: خانم م.الف. فرزند م. با وکالت آقای م.م. فرزند الف. به نشانی کردستان، سنندج، خ پاسداران

خواندگان اعتراض ثالث:‌ 1-‌ آقای م.ف. فرزند ی. به نشانی کردستان، سنندج، خیابان امام 2- آقای م.الف. با وکالت خانم ه.ذ. فرزند م. به نشانی سنندج

خواسته: اعتراض ثالث نسبت به دادنامه شماره .....94099787 مورخ 14/6/94 شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان شماره پرونده ...940

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این شعبه و ثبت آن اینک در وقت فوق العاده شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تشکیل است پس از بررسی اوراق پرونده و مشاور ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر رأی صادر می نماید.

رأی دادگاه

در خصوص دادخواست آقای م.م. به وکالت از خانم م.الف. به طرفیت آقایان 1- م.الف. 2- م.ف. به خواسته اعتراض ثالث اجرایی نسبت به رأی شماره .....94099704 مورخ 14/6/94 صادره از دوم دادگاه تجدیدنظر استان و تقاضای الغاء آن بدین شرح که به موجب دادنامه معترض عنه خوانده در ردیف دوم( همسر خواهان معترض ثالث) به دفع مزاحمت از طریق دفع نم و رطوبت در حق ردیف اول محکوم شده است خواهان مدعی شده است که خوانده ردیف دوم مالکیتی نسبت به ملک نداشته و حکم صادره به ضرر خواهان بوده است که با عنایت به اینکه اولا در دعاوی ثلاثه مالکیت مدعی موضوعیت ندارد و آنچه که ملاک است. سبق تصرف می باشد و حسب اقرار خوانده ردیف دوم مشارالیه در ملک موضوع دعوا تصرف داشته است.

 

ثانیا مطابق صورت جلسه اجرای حکم و اقرار خوانده ردیف دوم حکم قبل از تقدیم دادخواست اعتراض ثالث اجرا شده است و مطابق ماده 422 قانو آیین دادرسی مدنی بعد از اجرای حکم اعتراض ثالث زمانی قابل استماع است که ثابت شود حقوقی که اساس و ماخذ اعتراض است به جهتی از جهات قانونی ساقط نشده باشد. ثالثا رفع نم و رطوبت( ... ناشی از حکم متوجه شخص محکوم علیه می باشد و با توجه به تعهد شخصی خللی به حقوق شخص ثالث وارد نمی کند بنابراین این دادگاه با توجه به عدم تحقق ارکان دعوای اعتراض ثالث به استناد مواد 422، 417 و 2 قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوا صادر و اعلام می دارد رأی صادره قطعی است.

رئیس دادگاه – ع.ر.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد