نمونه رای اعتراض نسبت به دستور ضبط وجه الوثاقه دادگاه حقوقی در کردستان

دادنامه

دادگستری کل استان کردستان

پرونده کلاسه..... 95099887 شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تصمیم نهایی شماره..... 95099787

مرجع رسیدگی : شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان

هیات شعبه: آقایان ر. ر. و چ. مستشار دادگاه

وثیقه گذار: آقای ص. ر. فرزند ح. به نشانی شهرستان سنندج

موضوع : اعتراض نسبت به دستور ضبط وجه الوثاقه

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این شعبه و ثبت آن اینک در وقت فوق العاده شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تشکیل است پس از بررسی اوراق پرونده و مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر رای صادر می نماید.

رای دادگاه

در خصوص اعتراض آقای ص. ر. نسبت به دستور ضبط وجه الوثاقه مورخ 11/3/95 موضوع پرونده اجرایی شماره... 920 شعبه دوم اجرای احکام حقوقی شهرستان مریوان، با عنایت به محتویات پرونده، نظر به اینکه موضوع معترض در راستای مرخصی به محکوم علیها خانم چ. ا. فرزند م. از سوی شورای طبقه بندی زندان پلاک شماره 208 فرعی از 2748 اصلی بخش 3 سنندج را در قبال مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال معرفی و پس از طی تشریفات قانونی قرار قبولی وثیقه صادر شده است.

پس از اتمام مدت مرخصی به دلیل عدم معرفی محکوم علیها به زندان،  دادرس شعبه دوم دادگاه حقوقی شهرستان مریوان در اجرای ماده 3 قانون اجرای محکومیت های مالی مصوب 1394 دستور ضبط وجه الوثاقه را صادر کرده است  که مطابق تبصره 1 ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی موضوع وثیقه مندرج در تبصره مذکور متفاوت با وثیقه است که در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی صادر می شود.

 

تبلیغات متنی:    وکیل        وکیل پایه یک دادگستری           وکیل ملکی

 

واز حیث مرجع صدور دستور ضبط و مرجع اعتراض هم مقررات قانون نحوه اجرای محکومیت مالی متفاوت با قانون فوق الذکر می باشد. لذا با توجه به عدم انطباق دستور ضبط وجه الوثاقه، با مقررات موضوع تبصره 1 ماده 3 قانون نحو اجرای محکومیت های مالی و تحقق جهت مندرج دربند ه ماده 348 قانون آیین دادرسی مدنی دستور ضبط وجه الوثاقه نقض و اعلام می دارد. رای دادگاه قطعی است.

در ضمن لازم به یاد آوری است موضوع از حیث مقررات قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه سازمان زندان ها و اقدامات تامینی قابل تسری است.

و.چ. مستشار دادگاه

ع.ر. رئیس دادگاه

رونوشت برابر با اصل واداریست مدیر شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان _ ش

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد