در صورت ثبت برند تا چه مدت مورد حمایت قانون هستیم؟

علامت تجاری هر نشان قابل رویتی است که بتواند کالا ها و خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از یکدیگر متمایز سازد.
ثبت علامت تجاری که محصولات و خدمات خود را با آن در بازار عرضه می کنیم موجب می شود سایر رقبا نتواند از اعتبار علامت تجاری ما سوء استفاده نموده و محصولات و خدمات خود را تحت علامت تجاری ما روانه بازار سازد و مشتریان را به سمت خود متمایل کند. بنابراین لازم است علامت تجاری خود را ثبت کنیم.

هر شخص حقوقی یا حقیقی می تواند علامت تجاری را که شرایط ثبت را داشته باشد برای خود به ثبت رساند.
با ثبت علامت تجاری مورد حمایت قانون قرار خواهیم گرفت و مطابق ماده 31 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری «حق استفاده انحصاری از یک علامت به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق مقررات این قانون به ثبت رسانده باشد.» بنابراین درصورتی که هر کسی از علامت تجاری سوء استفاده کند می توان علیه وی طرح دعوا کرده و تمامی خسارات و ضرر های وارد شده به کسب و کار خود را مطالبه نماید.

باید توجه داشته باشید که شروع مدت زمان حمایت قانون از علامت تجاری، 10 سال از زمان تسلیم (ثبت) اظهارنامه می باشد نه از زمانی که گواهی نامه ثبت علامت تجاری صادی می شود.
با گذشتن مدت 10 ساله، 6 ماه مهلت ارفاقی برای درخواست تمدید برای مالک علامت وجود دارد. بنابراین مالک علامت می تواند علامت تجاری را برای دوره های 10 ساله تمدید کند و تا زمانی که این فرایند را ادامه دهد مورد حمایت قانون است و از تمامی حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری خود برخوردار خواهد بود.

نویسنده: محمدمهدی فتاحیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *