اسناد اثبات کننده سمت فرد در شرکت

اسناد اثبات کننده سمت شخص امضا کننده قرارداد

اسناد اثبات کننده سمت در مواردی که طرف قرارداد شرکت است کدام اند؟ چگونه مطمئن شویم کسی که قرارداد را امضا می کند دارای اختیار در این مورد است؟

در هر قرارداد شرکت، دو طرف وجود دارد که هر یک از آنها مسئولیت های خود را در قرارداد تعیین می کند. این مسئولیت ها شامل حقوق و وظایف هر طرف در قرارداد است. برای اثبات سمت هر طرف در قرارداد، اسناد مختلفی وجود دارد که می تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد

. اسناد اثبات کننده سمت در قرارداد شرکت

 1- نامه تایید شده از مدیران شرکت: این نامه به عنوان یکی از اسناد اثبات کننده سمت در قرارداد شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. در این نامه، مدیران شرکت تایید می کنند که طرف قرارداد، نماینده شرکت است و دارای اختیار برای امضای قرارداد است.البته این مورد به جهت مناقشات و اختلافات حقوقی در امکان تفویض خیلی پیشنهاد نمی شود مگر آنکه شرایط حادی حادث شده و در یک موضوع خاص و اختیار نماینده به امضای تمامی اعضای هیئت مدیره رسیده باشد.

2- صورتجلسه مجمع عمومی یا هئیت مدیره: در صورتی که طرف قرارداد، مدیر عامل یا عضو هیئت مدیره شرکت باشد، صورتجلسه مجمع عمومی نیز به عنوان یکی از اسناد اثبات کننده سمت در قرارداد شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورتجلسه، تصمیم گیری در مورد اختیارات مدیران شرکت و تایید آنها به عنوان نماینده شرکت برای امضای قرارداد، صورت گرفته است.

3- نامه تایید شده از وکیل شرکت: در بعضی موارد، وکیل شرکت نیز می تواند به عنوان یکی از اسناد اثبات کننده سمت در قرارداد شرکت استفاده شود. در این نامه، وکیل شرکت تایید می کند که طرف قرارداد، نماینده شرکت است و دارای اختیار برای امضای قرارداد است.

4- اما مهمترین مستندترین و بهترین راهکار بررسی روزنامه رسمی چاپ شده شرکت می باشد. در روزنامه مذکور اطلاعات شخص دارای اختیار به طور کامل درج شده است و شما می توانید با بررسی اوراق هویتی شخص امضا کننده و تطبیق آن با اطلاعات مندرج در سایت روزنامه رسمی در اختیارات نماینده مطمئن شوید.

چگونه مطمئن شویم کسی که قرارداد را امضا می کند دارای اختیار در این مورد است؟ برای اطمینان از اینکه کسی که قرارداد را امضا می کند دارای اختیار در این مورد است، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

1- بررسی اسناد مورد نیاز: قبل از امضای قرارداد، اسناد مورد نیاز برای اثبات سمت طرف مقابل بررسی شود. این اسناد شامل نامه تایید شده از مدیران شرکت، صورتجلسه مجمع عمومی و نامه تایید شده از وکیل شرکت است. 

2- تماس با شرکت: برای تایید اینکه طرف قرارداد دارای اختیار برای امضای قرارداد است، می توانید با شرکت تماس بگیرید و از آنها بخواهید که صحت و سقم طرف مقابل را تأیید کنند.

3- بررسی مستقل: برای اطمینان بیشتر، می توانید به صورت مستقل، بررسی های لازم را انجام دهید. این شامل بررسی مدارک شخصی، تحصیلات و تجربیات شخص است. در نهایت، برای اطمینان از صحت و سقم قرارداد، بهتر است که به وکیل دادگستری مراجعه کنید و از او بخواهید که قرارداد را بررسی کند و نظر خود را در این مورد بیان کند.

مشاوره حقوقی بصورت آنلاین

برقراری تماس با مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری
مشاوره حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *